All4car

Prvá oficiálna montáž LPG do naftového motora nad 3.5t na Slovensku

 

 

Videoreportáž o prvej montáži LPG do dieselového motora na Slovensku.

 

 

Prvá oficiálna montáž LPG do dieselového motora na Slovensku

V dnešnej dobe  automobilové technológie  neustále napredujú. Jednou z možností je prestavba naftových motorov na LPG, konkrétne prestavba nákladných áut nad 3,5t. Použitie duálneho paliva je vo svete známe pod názvom Diesel Gas. 

Porozprávame sa s majiteľom firmy Tiborom Holčíkom, ktorý ako prvý na Slovensku oficiálne urobil montáž dieselového nákladného auta nad 3,5t. Viac sa dočítate v nasledujúcom článku.

 

 

 

V čom je podľa Vás tento projekt výnimočný?

"Jedná sa o prvé nákladné vozidlo nad 3,5t s oficiálne namontovaným pohonom na LPG na Slovensku. Pred nami boli iba testovacie zástavby, mimo iných aj naše, ale všetko boli iba pokusy alebo mapovanie problematiky LPG. Mnohí výrobcovia tvrdili, že im tento systém funguje, ale opak bol pravdou."

 

 

 

Ako dlho trvá prestavba vozidla na LPG?

"Montáž nákladného automobilu môže trvať 4 až 10 dní z dôvodu, že prestavba naftového motora je oveľa náročnejšia a komplikovanejšia. Sme radi, že sa môžeme podielať na rozvoji alternatívnych palív a to nás posúva dopredu."

 

 

 

Koľko je čerpacích staníc LPG na Slovensku?

"Sieť čerpacích staníc LPG je veľmi rozsiahla na Slovensku a taktiež v ostatných krajinách EU. Takže problém, kde natankovať, mať nebudete."

 

 

 

Viete nám opísať výhody  tankovania?

"Tankuje sa  z oboch strán z čerpacieho stojana. Väčšinou je tu obsluha, čo je naozaj veľkou výhodou. Rozmer a objem LPG nádrže je individuálny a určuje sa podľa kapacity naftových nádrží a montážneho priestoru vo vozidle. Na tomto nákladnom aute je 250 litrová nádrž. Každá LPG nádrž je tankovateľná na 80%, to znamná, že ju vieme  zhruba naplniť 200 litrami paliva LPG."

 

 

 

Je možné, že sa zvýši dojazd na jedno naplnenie?

"Prístrekový systém má tú výhodu, že dojazd vozidla by sa mal ešte zvýšiť oproti pôvodnému dozajdu na naftu, pretože nafta je stále vstrekovaná ale v menšom množstve ... to znamená, že úspora nafty je približne 20-35%.  Systém má aj pozitívny vplyv na chod motora."

 

 

 

Čo všetko montujete do dieselového motora?

Podľa druhu dopravného vozidla montujeme nádrž, v ktorej  je LPG natlakované (1), regulátor tlaku (reduktor) (2), dávkovač paliva, riadiacu jednotku (3), tlakové snímače.

 

 

 

Aký je postup pri jednotlivej prestavbe?

"Kamióny používajú valcové nádrže. LPG je z nádrže privádzané do reduktora, v ktorom sa zníži jeho tlak a zmení sa skupenstvo z kvapalného na plynné. Z reduktora je plyn vedený do vstrekovačov, odtiaľ je plyn vstrekovaný do sacieho potrubia. Reguláciu množstva vstrekovaného plynu riadi riadiaca jednotka LPG, ktorá je umiestnená v kabíne."

 

 

 

Pokračujte v čítaní 

 

Načítavam stanice. Chvíľku to potrvá.