All4car

Montáž

 

Priebeh montáže

 

 

Montáž naftového motora na dieselgas by ste nemali nechať na firmy, ktoré nemajú skúsenosti s montážou a už vôbec nie na kamarátov v garáži, ale spoľahnúť sa na odborníkov, ktorí majú skúsenosti s montážou a ktorí montujú zariadenia od skúsených výrobcov. V All4car máme dlhoročné skúsenosti s prestavbou vozidiel na plyn.

 

V podstate celý systém jazdy na dieselgas funguje tak, že do plynovej nádrže je natankovaný plyn (1). Z nádrže cez multiventil je púšťaný plyn cez trubicu dopredu k reduktoru. Z tejto nádrže ide plyn prívodom plynu do reduktora (2). Reduktor je jedna z vecí, ktorá sa pridáva do auta a ktorá sa používa pri LPG na zmenu kvapalného skupenstva na plynné a redukciu tlaku - zníženie tlaku na potrebnú hodnotu. Pri CNG hlavne na zníženie tlaku. Pri systéme LNG je treba ešte ďalší špeciálny blok, v ktorom premieňame podchladené, skvapalnené CNG na plynné skupenstvo, ktoré je potom až vedené do reduktora. 

 

Pri CNG strojoch reduktor redukuje tlak, pri LPG strojoch mení kvapalinu na plynné skupenstvo a z reduktora nám ide plyn.

 

 

Bioplyn má mechanizmus podobný ako CNG a LPG. Z reduktora ide plyn do dávkovacej jednotky alebo do vstrekovačov. Záleží od vybavenia systému. Z dávkovacej jednotky alebo vstrekovača je dávkovaný do sania a do vnútra motora.  Plyn pôsobí taktiež ako aj katalyzátor pre lepšie horenie zmesi.

 

Ďalšia vec, ktorú je nutné pridať do vozidla okrem reduktora je riadiaca jednotka (3). Riadiacu jednotku umiestňujeme väčšinou vzadu v kabíne, aby bola ochránená proti nepriaznivým vplyvom teploty a vlhkosti. Vždy je umiestnená, aby bola poruke a na základe vsadenia ostatných komponentov v kabíne.  

 

 

Viete si prestaviť prestavbu ťažkej techniky na plyn?

V All4car vieme naftový motor po konzultácii s výrobcami prerobiť na kombináciu nafty a plynu v pomere

min. 80 : 20 ale aj  70 : 30, 60 : 40 alebo priemer 50 : 50 pri niektorých typoch aút. Keďže ide o špeciálne zástavby spolupracujeme pomerne často s firmou Prins, ale aj inými výrobcami, ktorí sú uznávaní nielen na Slovensku ale celosvetovo patria medzi elitu. Väčšinou takéto stroje, ako sú miešačky, odhŕňače a im podobné, montujeme dieselgasom natvrdo. Je to možné skoro do každého stroja.

 

  U nás vám pomôžeme vybrať, ktorý plyn je do vášho auta najvýhodnejší (CNG alebo LPG).  Je ale potrebné podotknúť, že nie do každého auta je vhodný dieselgas (nafta+lpg/cng). Ide hlavne o úsporu, ktorá sa dopredu nedá naplánovať. Čo sa ale týka dodávok a nákladných automobilov, treba upozorniť, že tu sa prestavba motora na dieselgas oplatí.

 

 

 

Postup prestavby ťažkej techniky je nasledovný:

 

  • klient požiada o prestavbu motora svojho stroja alebo vozidla na dieselgas,
  • my skonzultujeme s výrobcom zariadenia, ktoré je možné použiť pri prestavbe stroja. Prípadne po obhliadke daného stroja alebo vozidla, jeho príslušenstva vieme povedať, či sa dá daný stroj alebo vozidlo prerobiť na dieselgas alebo nie a aká by bola jeho predpokladaná cena,
  • ak sa dá uskutočniť prestavba stroja, dohodneme za akých podmienok a za akú cenu

 

 

 

Postup montáže je veľmi podobný pri prestavbe strojov ťažkej techniky aj pri nákladných vozidlách.

 

Rozdiely v prestavbe ťažkej techniky:

  • môže byť problém s umiestnením nádrže,
  • priestor na ešte väčšiu nádrž ako obvykle,
  • vyskytne sa iné umiestnenie komponentov na motore
  • rozdielne náročnosti pri výrobe systému z pohľadu typu a druhu pôvodného naftového vstrekovania

 

 

Keďže ide o pracovný stroj, skonštruovaný na určitý účel,  súvisia s tým aj technické odlišnosti od nákladných vozidiel. Existuje viacero systémov, ktoré sa modifikujú, v závislosti od toho, ktorý je najvhodnejší pre daný typ motora a vstrekovania. Taktiež aj účelu, pre ktorý je stroj vyrobený a tiež, aby vyhovoval čo najviac prevádzkovým podmienkam.

 

Najrýchlejšiu návratnosť finančných prostriedkov pri prestavbe naftového motora dosiahneme pri autobusoch a nákladných automobiloch.

 

 

 

Načítavam stanice. Chvíľku to potrvá.